Tips

Wil je weten wat outbound marketing is?

Wat is outbound marketing?

Er zijn twee mogelijkheden om marketing te voeren, namelijk inbound- en outbound marketing. Bij outbound marketing gaan we voor een directe aanpak, en gaan wij de klant zelf benaderen om hen op de hoogte te houden van ons aanbod. Outbound marketing kan gebeuren door verschillende strategieën toe te passen. Ontdek hier welke strategie(ën) het beste past bij jou.

 

Cold calling of nieuwe klanten bellen

Cold calling is een engelse term om potentiële klanten te bellen die je nog niet kent. Nieuwe klanten bellen hoort bij outbound marketing omdat wij de klanten zelf benaderen. Bij het opbellen van potentiële klanten, vertel je de klant kort voor welk bedrijf je werkt en wat je hem te bieden hebt. Vanzelfsprekend zorg je ervoor dat je meer bekendheid krijgt. Na het voorstellen van je bedrijf ga je verder met een korte elevator pitch. Vervolgens maak je een afspraak om dit persoonlijk verder toe te lichten. Dit soort marketing noemen we cold calling.

 

Ben je liever iemand die op de man af stapt in plaats van dit telefonisch te doen? Goed nieuws! Het is perfect mogelijk om je potentiële klant op een netwerk event aan te spreken. Bovendien kun je aan de hand van een korte pitch jouw bedrijf voor stellen. Dit maakt het natuurlijk net wat persoonlijker en kun je meer uit de kast halen.

 

Cold emailing of een e-mail versturen

Een tweede mogelijkheid is cold emailing. Bij cold emailing verstuur je een e-mail naar je potentiële klant. In vergelijking met cold calling zit hier weinig verschil in buiten het feit dat je bij de één belt en bij de ander een e-mail verstuurd.

 

Bij het versturen van je e-mail moet je je er bewust van zijn, dat de eerste indruk belangrijk is. Denk aan wanneer jij een e-mail ontvangt. Staat het je aan? Dan lees je verder of open je de e-mail op een ander tijdstip. Zie je geen meerwaarde om de mail te lezen, dan ga je deze verwijderen. Let er dus op dat een onderwerp, lay-out en de aanspreking heel belangrijk is.

 

Marketing met behulp van de media

Gezien de media de macht heeft, kun je ook hier investeren om bekendheid te krijgen. Denk maar aan reclame in een cinema zaal voor de film begint, op de televisie of in een tijdschrift.

 

Ook dit zijn strategieën die onder outbound marketing horen. Wij benaderen de klant meestal op een onverwacht of een ongewenste manier. Zoals ons aanbod dat verschijnt voor een film of tijdens het lezen van een tijdschrift. Dus bij dit soort marketing nemen wij onrechtstreeks contact op met de klant.

 

 

In ieder geval... Het draait altijd om reclame om als uiteindelijk uit te draaien op een verkoop. Omdat het resultaat niet alleen bepaald wordt door marketing krijg je hier onze gratis "verdubbel jouw verkoop in 10 stappen" e-book.